saat tgh praktikal ni..mulalah melalut sbb tak der keje ..sempat lah merenung masa2 yang lalu...lalu teringat kan akan sesuatu...masakan berlalu..dah 3 tahun last time jumpe seorang sahabat ni..pnah seketika dulu dekat dengan dia..tapi kan....like peribahasa....pantai lagi kan berubah.....tu lah...tgk dia sekarang..a total change..bukan megutuk atau mengaibkan org...tapi sekadar berkongsi pengajaran...she is totally 100% change!!!not in a good way pada sy..tp pada dia maybe its a change for a good way kut..now she is totally damn SEXY!!!!dah pegi clubbing sume...harap dia tak buat la yg tak elok kan....tp sedey sgt,,,.maybe environment kita semua sudah tak sama kan....dia pn jauh dari family untuk ditegur kut...tp sedihla...rosak lagi seorang wanita ISLAM dek kerana fesyen,pengaruh barat yg memang nyata tak henti2 menggoda wanita,,,tau tak kenapa?"Yahudi merosakkan islam dari wanita..kerana apabila rosaknya wanita maka,rosaklah anak2 nya kan...anak2 nya itu adalah bakal2 pemimpin agama negara akan datang...so dengan tak langsung rosaklah islam akan datang"sedih bukan.
ye mmg saya akui,wanita mudah sangat terpedaya..nafsu yang 9...masyaallah susah nak tolakk dugaan fesyen nih..sy pun wanita,..pernah juga satu masa dlu di tempat mereka...tapi saya balik ke pangkal jalan...sbb apa?
sy tak nak anak2 sy satu hari nnt hanyut...seorang ibu pasti nak yang terbaik buat anak2 nya kan?tapi....sedangkan ibu itu sendiri rosak...mcm mana nak pimpin anak2 nnt...wanitalah tunggak baitul muslim..maka ayuhlah wanita..sedar...termasuk sy sendirilah..moga2 Allah beri kekuatan untuk menjadi muslimah sejati yang nyata banyak sungguh dugaan nya,..namun bukan kan org2 beriman itu akan sentiasa diuji..bukan?hehe.kepada sahabat yang seorang itu,moga2 1 hari nnt Allah bukalah pintu hatinya untuk berubah...amin...
p/s:ada sedikit bahan ini diciplak dari kata2 inche asyraf saya terhadap nasihat nya pada sy...syukran my dear...
Isnin, 25 Mei 2009
merenung hari2 yang telah berlalu....
nukilan tulisan smiling salbiah~ at 11:42 PTG
Langgan:
Catat Ulasan (Atom)




1 comments:
bagus nana...im proud of u..:)
Catat Ulasan